- W symulacji zespoły studenckie oraz firmowe złożone z 3-5 osób zarządzają wirtulaną firmą na symulowanych rynkach.
- Zespoły konkurują ze sobą w grupach (5-8 drużyn w każdej), a decyzje jednego zespołu mają wpływ na rezultaty konkurentów w danej grupie.
- Konkurs składa się z 2 etapów (każdy etap skłąda się z 5 cykli edycyjnych).
- Przed Rozpoczęciem pierwszego etapu zespoły biorą udział w etapie treningowym złożonym z 3 cykli decyzyjnych.
- Zespoły zaczynają każdy etap od przeanalizowania historii firmy oraz sytuacji rynkowej. W każdym etapie zespoły otrzymują inny scenariusz, w którym obecnie znajduje się ich firma. Wszystkie drużyny otrzymują ten sam scenariusz.
- Każdy etap skłąda się z 5 cykli decyzyjnych (1 cykl = 1 tydzień = 1 kwartał w symulacji).
- W każdym cyklu decyzjnym zespoły muszą podjąć ponad 70 decyzji związanych takimi obszarami jak: marketing, produkcja, sprzedaż, personel, inwestycje, finanse.
- Po każdym cyklu decyzyjnym zespoły otrzymują raport o wynikach swoich działań, reakcji konsumentów i inwestorów na prowadzoną politykę. Na podstawie raportu i obserwacji przygotowują kolejny zestaw decyzji operacyjnych dla swojego przedsiębiorstwa.

- Celem do którego dążą wszystkie drużyny jest osiągnięcie jak najwyższego wyniku inwestycyjnego swojej firmy (Investment Performance).
- Zwycięzca reprezentuje Polskę na finale światowym.