Deloitte i MasterCard są najliczniej reprezentowany w drugim etapie konkursu Global Management Challenge Poland 2014.

Rozpoczęta w styczniu br druga runda rywalizacji na wirtualnym rynku GMC potrwa do 17 lutego. Przez pięć tygodni, 64 zespoły (każdy zespół od 3-5 osób) będą rywalizowały o osiągnięcie najwyższego Wyniku Inwestycyjnego swoich wirtualnych spółek. 

Rywalizacja odbywa się w grupach, po osiem zespołów. Wszystkie zespoły zaczęły z tego samego poziomu, dostały do zarządzania przedsiębiorstwo produkcyjno handlowe o międzynarodowym zasięgu. Teoretycznie, wszyscy uczestnicy mają równe szanse w walce o awans do kolejnego etapu ( po 2 etapie odbędzie się finał krajowy, a następnie światowy konkursu).

„O wygranej zadecydować może różnica kilku euro w wyniku. Najważniejsze jest opracowanie strategii, poświęcenie czasu na analizę rynku i możliwości rozwoju firmy. Potem przy kolejnych decyzjach, ważne aby nie tracić z oczu celu, wyważyć decyzje pomiędzy konsekwentnym wdrażaniem obranej strategii a elastycznym reagowaniem na zmiany na rynku i decyzje konkurencji. – zapowiada Paulina Mazur, koordynator GMC w Polsce – Symulator jest bardzo rozbudowany, wszystkie decyzje są ze sobą powiązane. Ilość zmiennych jaka należy wziąć pod uwagę, jest ogromna. Samych decyzji w każdym kwartale (tygodniu) jest ponad 70. To powoduje, że uczestnicy spędzają tak wiele czasu na programem i nad grą. Proporcjonalnie, im więcej czasu spędzą tym więcej się nauczą i skorzystają z rywalizacji.”

Przeprowadzone  w ubiegłym miesiącu ankiety wśród uczestników GMC wskazują następujące obszary, jako te, w których ankietowani widzą największy wzrost umiejętności: Analiza i wnioskowanie danych – 91 % respondentów, planowanie i wdrażanie strategii – 85% oraz wpływ różnych czynników na wyniki przedsiębiorstwa – 85 %. Trzy czwarte uczestników już zapowiada, że będzie chciało wystartować w kolejnej edycji grywalizacji GMC.

W drugim etapie GMC Poland rywalizują ze sobą zespoły studenckie oraz firmowe reprezentujące takie firmy jak: Deloitte (9 zespołów), MasterCard (10), Orange Polska (zespoły Alumnów), Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski, Tauron Polska Energia, Dr. Irena Eris, Grupa Saint-Gobain, Robert Bosch, Mondi Świecie, Grupa Żywiec, GetResponse, BPCC, Gazeta Ubezpieczeniowa, Grupa Kapitałowa PGE, Volkswagen Bank, oraz ThinkTank.

GMC pozostaje od lat największym na świecie, jak i w Polsce, konkursem, który dzięki zastosowaniu zaawansowanej symulacji biznesowej pozwala na praktyczną naukę umiejętności menedżerskich, poszerzanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem. Patronami konkursu w Polsce są Narodowy Bank Polski oraz Giełda Papierów Wartościowych, a partnerami strategicznymi Deloitte oraz MasterCard. W każdej krajowej edycji startuje kilkaset zespołów. Trwająca, 15 polska edycja, na starcie zgromadziła 320 drużyn, w drugim etapie jest ich już tylko 64, do finałów krajowych dostanie się osiem zespołów. Zwycięzca polskiej edycji pojedzie na Światowy Finał GMC do Pragi ( w kwietniu 2015).