Rozpoczęcie 18. edycji Global Management Challenge Poland

W tegorocznej edycji GMC Poland 2017/2018 weźmie udział 256 zespołów zarówno studenckich, jak i firmowych. Przed rozpoczęciem właściwej rywalizacji w styczniu, drużyny otrzymują szansę na przygotowanie i zapoznanie się z symulacją w etapie demo treningu.

Etap treningowy demo to niepowtarzalna szansa na sprawdzenie jak działa symulacja, ustalenie podziału obowiązków w zespole czy też przygotowanie strategii. Każdy zespół (od 3 do 5 osób) ma okazję zapoznać się z arkuszami decyzyjnymi, historią zarządzanej firmy oraz podręcznikiem do GMC.

Wiele zespołów wykorzystuje etap demo do podjęcia ryzykownej decyzji i sprawdzenia czy w symulacji takie działanie może się opłacić.

W GMC udział biorą zespoły firmowe oraz studenckie. Udział studentów jest możliwy dzięki zaangażowaniu partnerów. W tegorocznej edycji najliczniejszą grupę będą stanowiły zespoły pod patronatem ING Banku Śląskiego, który zdecydował się wesprzeć aż 20 drużyn studenckich!

Firmy, które zaangażowały się w tegoroczną edycję: ING Bank Śląski, Arriva Colliers, Budimex, EthosEnergy, Ferrero, Honda, Idea Money, Jeronimo Martins, Novartis, Orbis, Oriflame, QubiTT, P4, GK PGE, Schneider Electric, Volkswagen Bank.

Z zespołami firmowymi rywalizować będą studenci. W sumie blisko 200 drużyn studenckich weźmie udział w symulacji dzięki zaangażowaniu partnerów. W tym roku zespołom studenckim patronują: ING Bank Śląski, Giełda Papierów Wartościowych, Colliers International, Arriva, QBiTT, P4, MyCompany, ThinkTank, GoldenLine.pl, Eurostudent, dlaStudenta.pl, Enactus Poland, PMI Poland Chapter, ITrepublic, BEST oraz Studia.net.

Tak duża liczba zespołów studenckich to ogromna zasługa dynamicznie działających na uczelniach ambasadorów GMC. Ambasadorzy GMC to wyselekcjonowana grupa studentów, którzy podjęli się przeprowadzenia kampanii promocyjnej GMC na uczelniach oraz udzielili wsparcia przy wyborze zespołów.

GMC to grywalizacja, w której zmierzą się ze sobą zespoły studenckie i firmowe – wszystkie na równych zasadach. Każdy z zespołów startuje z tej samej pozycji oraz otrzymuje do zarządzania spółkę produkcyjno-handlową. Po etapie demo treningu, 8 stycznia uczestnicy rozpoczną pierwszy etap właściwej rywalizacji. Wszystkie drużyny zostaną losowo podzielone na 32 grupy, w każdej z nich znajdzie się po 8 zespołów. Do kolejnego etapu dostaną się dwa zespoły z każdej z grup – reprezentujące najlepsze wyniki inwestycyjne. Następnie jeden zespół z każdej z grup awansuje do finału krajowego, w którym spotka się 8 najlepszych zespołów!

Główną nagrodą jest wyjazd na finał światowy GMC w Dubaju, na taką nagrodę liczyć może tylko jeden zespół, który przejdzie pomyślnie dwa etapy symulacji on-line oraz zwycięży w finale krajowym organizowanym w Warszawie. Walka toczy się również o studia podyplomowe na Akademii Leona Koźmińskiego, które są dodatkową nagrodą.