
Zakończył się I etap 16. edycji konkursu GMC Poland 2015. Przez ostatnie dwa miesiące, ponad 330 zespołów – blisko 1500 osób rywalizowało w wirtualnej rzeczywistości o tytuł najlepiej zarządzających menedżerów.
GMC pozostaje od lat największym na świecie, jak i w Polsce, konkursem, który dzięki zastosowaniu zaawansowanej symulacji biznesowej pozwala na praktyczną naukę umiejętności menedżerskich, poszerzanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem. Coroczne edycje (prowadzone on-line) gromadzą uczestników z całej Polski, reprezentujących firmy oraz uczelnie wyższe. GMC daje doświadczonym menedżerom okazję do konfrontacji z zakwalifikowanymi do projektu studentami.
Tegoroczną edycję GMC w Polsce zdominowały zespoły firmowe z sektora przemysłowego.
21 grudnia zespoły podjęły ostatnie decyzje biznesowe w konkursie. Do dalszego etapu GMC Poland awansowały już tylko 42 zespoły, w tym aż 7 drużyn pracowniczych z KGHM, jeden z PGNiG Obrót Detaliczny, trzy z TAURONA, dwa z GK PGE. Do kolejnej rundy awans wywalczyły również zespoły firmowe z Banku Zachodniego WBK, Top Farms oraz patronackie zespoły studenckie GPW, KGHM, Rzeczpospolitej, magazynu MyCompany oraz Personelu i Zarządzania, firmy UBS oraz PGNiG TERMIKI.
Uczestnicy edycji, w podsumowującej ich udział ankiecie, podkreślili jako korzyści z udziału w GMC: zauważalny wzrost zdolności analizowania faktów (80%) oraz wdrażania strategii biznesowych(80%). Zaangażowanie w pracę w symulacji przekładają się na sposób spojrzenia na biznes, daje uczestnikom „helicopter view” i skłania również do refleksji nad codziennym sposobem podejmowania decyzji w pracy zawodowej. GMC jest doskonałym przykładem wykorzystania mechanizmów grywalizacji i zastosowania zaawansowanych programów komputerowych w szkoleniach i rozwoju kompetencji menedżerskich.
Jak mówi Marta Cydejko, Dyrektor Naczelna ds. Zarządzania Kapitałem Ludzkim w KGHM „Jednym z ważnych celów KGHM jako przedsiębiorstwa działającego na arenie międzynarodowej jest przygotowanie pracowników do zarządzania jednostkami biznesowymi na całym świecie i prowadzenia międzynarodowych projektów. Nasze zaangażowanie w tegoroczną edycję GMC to zarówno chęć udziału w symulacji biznesowej jako unikalnej opcji rozwoju jak i zaspokojenia konkretnej potrzeby biznesowej. Trzymamy kciuki za wynik pracowników KGHM biorących konkursie, ale bardziej niż na wyniku zależy nam aby osoby te zakończyły przygodę z GMC bardziej świadome jak wiele czynników należy wziąć pod uwagę zarządzając firmą.”
Dla zespołów firmowych przygotowujemy dodatkowe wydarzenie „Grasz w GMC – wygrywasz MBA”, które zaplanowane jest na 15 stycznia 2016 r. w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. W trakcie wydarzenia uczestnicy rozwiązują standardowy test GMAT, a osoba, która osiągnie najwyższy wynik otrzyma w nagrodę – studia Koźmiński MBA Finanse!
Poza tym uczestników czeka dalsza rywalizacja w polskiej edycji GMC, która prowadzi do finałów krajowych zaplanowanych na marzec 2016 r. na GPW (dla 8 najlepszych zespołów). Zwycięzca polskiej edycji pojedzie na Światowy Finał GMC do Makao (w kwietniu 2016 r.). Zwycięski zespół orzyma także studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego.
Są już możliwe zapisy do kolejnej edycji GMC Poland 2016. Więcej informacji na www.gmcpoland.pl
Organizator w Polsce: BIGRAM
Partner strategiczny: KGHM
Patron honorowy: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
Patroni medialni: Rzeczpospolita, Personel i Zarządzanie, My Company Polska,
Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, HRbiznes, Startup INSIDER, Eurostudent, dlaStudenta.pl, KarierawFinansach.pl, SGH TV, TVPW, Stowarzyszenie Studentów BEST, GetResponse, MarkaPracodawcy.pl