Global Management Challenge to największa na świecie i w Polsce biznesowa symulacja strategiczna, łącząca zalety e-learning’u z nauką przez praktykę.
Organizowana od 1980 roku, w formie ogólnokrajowych konkursów on-line w blisko 40 krajach, zgromadziła już ponad pół miliona uczestników. <www.worldgmc.com>
W Polsce, od 2000 roku, w symulacji GMC uczestniczyło już ponad 25 tysięcy osób z firm oraz uczelni z całej Polski. Organizowane przez BIGRAM polskie edycje konkursu są jednymi z największych na świecie. Zwycięzcy krajowych edycji spotykają się raz w roku na Finałach Światowych.
GMC Poland zyskał uznanie i jest rozpoznawalny jako efektywne narzędzie rozwojowe i integracyjne wśród firm różnych branż i wielkości (w Polsce już ponad 200 firm). Do konkursu przystępują organizacje, które inwestują w rozwój swojej kadry zapraszając pracowników (różnych specjalizacji i różnego szczebla) do udziału w symulacji. Równocześnie pracodawcy zainteresowani kontaktem ze środowiskiem akademickim i pozyskaniem młodych talentów inwestują w startujące w konkursie drużyny studenckie. (czytaj więcej o korzyściach dla firm)
ZASADY KONKURSU
Rolą drużyn startujących w konkursie jest zarządzanie wirtualnym przedsiębiorstwem na symulowanym rynku. Uczestnicy wypełniają arkusze decyzyjne on-line decydując m.in. o skali i jakości produkcji, kanałach dystrybucji, cenach i promocji swoich produktów, wynagrodzeniu kadry, wydatkach na marketing, podejmowanych inwestycjach, rozbudowie firmy, emisji akcji, wypłatach dywidendy itp. Zastosowana w konkursie symulacja komputerowa jest interaktywna, w związku z tym zespoły konkurują ze sobą, rywalizując o osiągnięcie jak najlepszych wyników finansowych. Wszystkie spółki są notowane na giełdzie, gracze mogą śledzić rozwój rynku i zachowania konkurencji. Po każdym cyklu decyzyjnym drużyny otrzymują raporty o wynikach swoich działań, reakcji konsumentów i inwestorów na prowadzoną politykę. Na podstawie raportu i obserwacji przygotowują kolejny zestaw decyzji operacyjnych dla swojeo przedsiębiorstwa.
Kolejne cycle decyzyjne (5) składają się na etap konkursu. Cała gra toczy się on-line, dlatego uczestnicy mogą sami organizować sobie czas pracy. (zobacz agendę nadchodzącej polskiej edycji GMC) Kolejne cykle decyzyjne i etapy (on-line) prowadzą do wyłonienia najlepiej zarządzających zespołów w kraju, a następnie na świecie.
Kluczem do osiągnięcia sukcesu w symulacji jest kompleksowe zrozumienie sytuacji rynkowej, zaplanowanie strategii rozwoju dla swojej firmy, z uwzględnieniem źródeł finansowania, oraz zachowania konkurencji. O powodzeniu w rywalizacji decyduje umiejętność współpracy w zespole, dynamicznego reagowania na zmiany rynkowe oraz skłonność do podejmowania ryzyka.
Od 2013 roku na całym świecie stosowana jest nowa rozbudowana symulacja. Kryterium w konkursie jest wynik inwestycyjny spółki (investment performance).
Przed nami 14. polska edycja konkursu, zapraszamy zespoły do rejestracji (czytaj dalej)
httpvh://www.youtube.com/watch?v=hwJEP8CIchM&list=UUATbiQGpq5dVehrPPUwXqtw