Konkurs GMC uważam za świetną możliwość sprawdzenia siebie oraz swoich umiejętności. Dzięki temu, że nie chodzi w nim tylko o suche kalkulacje i nastawienie na zysk, ale także o wyrafinowane elementy teorii gier oraz psychologii staje się on grą wszechstronną. Dodatkowo odpowiedni dobór członków zespołu, a następnie praca w nim jest namiastką roli kierownika w prawdziwej firmie. To przecież suma indywidualnych umiejętności członków stanowi o sile zespołu. Wszystkie te powyższe czynniki wpływają na wyjątkowość konkursu, dlatego z niecierpliwością wyczekuję daty jego rozpoczęcia!

Lesław MigalskiGeorg Fischer Piping Systems (absolwent UW)

Pierwszy raz wystartowałem w GMC jako student Politechniki Krakowskiej. Było to bardzo pozytywnie zaskakujące doświadczenie, program okazał się bardzo rozbudowany, a rywalizacja na wysokim poziomie. Było to dla mnie wielkie wyzwanie, możliwość konfrontacji wiedzy do tej pory zdobytej z praktyką.
Uświadomiłem sobie, jak wiele aspektów mieści się pod pojęciem kierowania firmą. Nawiązałem też wiele nowych kontaktów, nie tylko biznesowych.
Przy kolejnej okazji, kiedy startowaliśmy w GMC i zdobyliśmy z  zespołem wicemistrzostwo Polski w GMC ( w marcu 2014r) byłem już wykładowcą i pracownikiem naukowym. Teraz polecam udział w konkursie swoim studentom, bo wiem ile można się przy nim nauczyć i uważam, że młodzi ludzie powinni korzystać z możliwości rozwoju w GMC.

Adam MarszałekPolitechnika Krakowska

Deloitte jest żywotnie zainteresowany dotarciem do najzdolniejszych młodych ludzi, którzy chętnie podejmują wyzwania związane z nowoczesnym zarządzaniem i lubią się sprawdzać w coraz to nowych sytuacjach. Takie jak te w konkursie GMC. Liczymy, że poprzez konkurs poznamy wielu znakomitych studentów, którzy po zdobyciu nowych doświadczeń i umiejętności będą je umieli wykorzystać na ścieżce swojego rozwoju i kariery. Równie podekscytowani udziałem w konkursie są również nasze koleżanki i koledzy z firmy Deloitte, którzy staną w szranki konkursu w sześciu zespołach między departamentalnych. Liczymy na ducha sportowej rywalizacji, kompetencje członków wszystkich zespołów, innowacyjne, niestandardowe podejście do wyzwań związanych z zarządzaniem wirtualnymi firmami  no i na to że tegoroczna edycja GMC wyłoni wiele młodych  talentów, które zasilą zarówno naszą firmę jak i inne podmioty polskiej gospodarki.

Krzysztof KwiecieńDyrektor HR Deloitte w Polsce i Europie Środkowej (Partner strategiczny GMC 2014

Konkurs Global Management Challenge to świetna okazja, aby wyłonić najbardziej obiecujące talenty z grona ambitnych studentów, ale również doskonały trening dla doświadczonych już menedżerów, dający możliwość rozwoju swoich umiejętności. Świetnie wyedukowani specjaliści i menedżerowie, którzy mogą sprawdzić się w tego typu konkursach i jednocześnie podnieść swoje kwalifikacje, są niezbędnym ogniwem w budowaniu innowacyjnej gospodarki, w której rozwój MasterCard angażuje się od lat.”

Bartosz CiołkowskiDyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe (Partner strategiczny GMC 2014)

Wielu studentów startujących w GMC odnajduje swoją pierwszą pracę dzięki udziałowi w programie. Sponsorzy konkursu w poszczególnych państwach rekrutują talenty spośród uczestników konkursu. W Portugalii bardzo popularną formą jest tworzenie drużyn mieszanych, w których studenci – potencjalni kandydaci współpracują z reprezentantami firm. To rozwiązanie stwarza możliwość wyjątkowo skutecznej weryfikacji wiedzy i umiejętności. W Polsce, Francji, Rumunii i w wielu innych państwach sponsorzy posiadają dostęp do bazy danych studentów startujących w GMC. Wybrane drużyny otrzymują zaproszenia na dodatkowe szkolenia i spotkania ze sponsorami. Najlepsze drużyny nieraz otrzymują bardzo interesujące oferty pracy. Reprezentanci firm zaangażowanych w GMC przyznają, iż “absolwenci” konkursu reprezentują wysoki poziom wiedzy i umiejętności. Ponadto, doświadczenie zdobyte w projekcie stanowi wyjątkowe przygotowanie do kariery zawodowej. GMC zapewnia nie tylko rozwój różnorodnych umiejętności menedżerskich. Jest to trening, który uczy podejmowania decyzji w zespole.

Luis Alves CostaZałożyciel i twórca GMC na świecie

W momencie wejścia na rynek pracy, niezwykle duże znaczenie mają wszelkie doświadczenia zdobyte jeszcze w czasie studiów wyższych, które mogą świadczyć o potencjale i umiejętnościach. Pracodawcy oczekują od studentów aktywnej postawy i samodzielności, również na etapie nauki. W konkursie GMC odnajdują ciekawych kandydatów, ambitnych i aktywnych, chcących rozwijać swoją wiedzę i doświadczenia. Oprócz praktycznej nauki w GMC dotyczącej mechanizmów rynkowych i zasad biznesowych, studenci uczą się współpracy w zespole, komunikacji, podziału odpowiedzialności. Wcielając się w rolę menedżerów w wirtualnej firmie w GMC, mogą spróbować swoich sił w roli prezesów i przy okazji poznać swoje silne i słabe strony. Studenci, którzy mogą pochwalić się sukcesami w GMC, są przez rynek odbierani jako kandydaci już na wstępie znacznie lepiej przygotowani do pracy w środowisku biznesowym. –

Paulina MazurDyrektor ds. Employer Brandingu i Rekrutacji Talentów, BIGRAM Personnel Consulting

Zasady gry są bardzo bliskie wartościom Orange – wymagają działania w jasny i zrozumiały sposób, skupienia się na tym, co ważne, gotowości do dzielenia się z innymi, zadowolenia ze wspólnej pracy, zaangażowania w działaniu, gotowości do poszukiwania najlepszych rozwiązań. Bardzo ciekawa była możliwość zgłoszenia do rozgrywek zarówno drużyn studenckich, jak i pracowniczych, ponieważ dawała okazję do poznania efektów pracy bardzo różnych grup. Interesująca była także szansa obserwowania integracji i postępów w pracy poszczególnych zespołów Orange w trakcie gry.

Grzegorz SteinkeDyrektor Rekrutacji i Rozwoju w Orange

GMC to okazja do tworzenia zespołów interdyscyplinarnych w firmie. Przekłada się to na późniejsza współdziałanie. Gra jest też świetną okazją do zdobycia dodatkowych kompetencji z zakresu świadomości biznesowej i wpływu podejmowanych decyzji na sytuację firmy. W obecnej sytuacji fuzji dla BZ WBK taka świadomość w jak największej liczbie naszych pracowników jest kluczowa. Wartościowe jest również to, ze możemy przyczynić się do rozwoju świadomej biznesowo przyszłej kadry – inwestując w zespoły studenckie.”

Paweł NoculakDyrektor ds. Rozwoju, Bank Zachodni WBK S.A. GSteinke