
Rozpoczęta 12 stycznia druga runda rywalizacji na wirtualnym rynku w 16. edycji GMC Poland potrwa do 16 lutego. Przez pięć tygodni, 42 zespoły będą rywalizowały o osiągnięcie najwyższego wyniku inwestycyjnego swoich wirtualnych spółek.
Wszystkie zespoły zaczęły z tego samego poziomu, dostały do zarządzania przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe o międzynarodowym zasięgu. Co ciekawe, na tym etapie zespoły otrzymały historię, w której swoje przedsiębiorstwo budują w zasadzie od podstaw.
W drugim etapie GMC Poland rywalizują ze sobą 42 zespoły, w tym aż 7 drużyn pracowniczych z KGHM, jeden z PGNiG Obrót Detaliczny, trzy z TAURONA, dwa z GK PGE. Do kolejnej rundy awans wywalczyły również zespoły firmowe z Banku Zachodniego WBK, Top Farms oraz patronackie zespoły studenckie GPW, KGHM, Rzeczpospolitej, magazynu MyCompany oraz Personelu i Zarządzania, firmy UBS oraz PGNiG TERMIKI.
W przeprowadzonej po zakończonym I etapie ankiecie uczestnicy GMC wskazują największy wzrost umiejętności w zakresie zdolności analizowania danych – 80% % respondentów, planowania i wdrażania strategii – 80% oraz wpływu różnych czynników na wyniki przedsiębiorstwa – 80 %. Trzy czwarte uczestników już zapowiada, że poleci kolejną edycję grywalizacji GMC swoim znajomym.
Konkurs w Polsce objęty jest patronatem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a partnerem strategicznym jest firma KGHM.
Do finałów krajowych dostanie się osiem zespołów. Zwycięzca polskiej edycji pojedzie na Światowy Finał GMC do Makao (w kwietniu 2016).
Organizator w Polsce: BIGRAM
Partner strategiczny: KGHM
Patron honorowy: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
Patroni medialni: Rzeczpospolita, Personel i Zarządzanie, My Company Polska,
Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, HRbiznes, Startup INSIDER, Eurostudent, dlaStudenta.pl, KarierawFinansach.pl, SGH TV, TVPW, Stowarzyszenie Studentów BEST, GetResponse, MarkaPracodawcy.pl