Historia

X – Jubileuszowa edycja Konkursu Global Management Challenge
Dziesiąta, jubileuszowa polska edycja konkursu Global Management Challenge rozpoczęła się w maju 2009. Zainteresowanie przedsięwzięciem przeszło najśmielsze oczekiwania organizatorów. Do konkursu przystąpiła rekordowa liczba 534 zespołów studenckich i menedżerskich, czyli blisko 2000 osób.

X edycja konkursu została objęta honorowym patronatem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Narodowego Banku Polskiego. Organizacja przedsięwzięcia była możliwa dzięki wsparciu Sponsorów Generalnych – Banku Millennium, Deloitte, METRO Group oraz Telekomunikacji Polskiej.
Edycja GMC składała się z programu treningowego, dwóch etapów (rozgrywane on-line), finałów krajowych, które miały miejsce w Warszawie (półfinał – w Akademii Leona Koźmińskiego oraz finał – w siedzibie Banku Millennium) i finału światowego, który odbył się w maju 2010 w miejscowości Khanty Mansiysk w Rosji.
Program treningowy, organizowany w polskiej odsłonie konkursu po raz trzeci, miał na celu zapoznanie uczestników z symulacją. Następujące po nim dwa etapy składały się z pięciu cykli decyzyjnych, które odpowiadały pięciu kwartałom finansowym zarządzanych przedsiębiorstw.
I runda konkursu rozpoczęła się 25 maja 2009. Zespoły przystąpiły do rywalizacji, dążąc do osiągnięcia jak najwyższej wartości akcji na wirtualnej giełdzie. Uczestnicy przyjęli rolę członków zarządów przedsiębiorstw i wspólnie podejmowali decyzje związane ze wszystkimi obszarami funkcjonowania firmy. Drużyny zostały podzielone na 72 grupy (po 7-8 zespołów) w obrębie, których przebiegała rywalizacja. Wyniki pierwszej rundy poznaliśmy 13 lipca. Do drugiego etapu awansowały po dwa najlepsze zespoły z każdej grupy, czyli w sumie 144 drużyny. Drugi etap trwał od 1 września do 19 października. W ostatnim etapie rozgrywek spotkali się reprezentanci Banku Millennium i Telekomunikacji Polskiej oraz studenci m. in.  Politechniki Łódzkiej, Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Politechniki Wrocławskiej, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Wyższej Szkoły Zarządzania. Drużyny studenckie występowały pod banderą m. in. ANIMEX, Banku Millennium, Telekomunikacji Polskiej, Deloitte, Nestlé Polska, Brytyjsko – Polskiej Izby Handlowej, Rzeczpospolitej i qpracy.

23 listopada miały miejsce rozgrywki półfinałowe, w których uczestniczyło 18 zespołów w podziale na trzy grupy. W ścisłym finale krajowym, który odbył się 24 listopada wzięło udział już tylko sześć najlepszych drużyn. Zwycięski zespół SAMBA utworzony przez studentów Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Wyższej Szkoły Zarządzania reprezentował Polskę na finale światowym w Khanty Maniysk, w Rosji. Wśród nagród dla finalistów byłby studia podyplomowe, bilety lotnicze do Lizbony, wyjazd na Finał Światowy, szkolenia, atrakcyjne prenumeraty.

Dodatkowym wydarzeniem w trakcie jubileuszowej edycji było spotkanie zespołów firmowych w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie podczas „Grasz w GMC – wygrywasz MBA”.

Organizator w Polsce: BIGRAM Personnel Consulting Patron honorowy: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski Sponsorzy: Bank Millennium, Deloitte, METRO Group, Telekomunikacja Polska Patroni medialni: Rzeczpospolita, Parkiet, Personel i Zarządzanie, Marketing w Praktyce, TVN CNBC Biznes Współpraca: Bankier.pl, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Harvard Business Review Polska, qpracy.pl

 

broszura2009